GOOGLE REKLAMLARI

Pages

30 Mart 2013 Cumartesi

İnternetteki bilgi kirliliği yazılım şirketleri için yeni iş kapısı

GOOGLE REKLAMLARI


İnternetteki bilgi kirliliği yazılım şirketleri için yeni iş kapısı oldu.Sosyal medyada milyarlarca kişi tarafından paylaşan veriler, interneti bilgi çöplüğüne çevirdi. Bu verileri değerlendirecek yazılım şirketleri, köşeyi dönecek.
İngilizcesi Big Data olan Büyük veri, aslında hızla artan veri trafiğinden ortaya çıkmış bir fikir. Eskiden buna bilgi çöplüğü deniyordu. Ancak dünyada oluşmuş tüm bilgiye, veriye baktığınız zaman, yüzde 90’ın son 2 yıl içinde oluştuğunu görüyoruz. Bundan sonraki her 18 ayda bir, bunun iki katına çıkması bekleniyor. Kurumsal tarafta, en önemli trendlerden bir tanesi de, etrafta dolaşan ‘Büyük Veri’, şirketler için faydalı hale getirilecek. Örneğin IBM, bunun için dev bir altyapı hazırlığında. İş zekası “Business Intelligence” denilen bu alanda SAP, SAS gibi küresel yazılım firmalarının da yatırımlar yaptığı biliniyor.
Arena Bilgisayar Genel Müdürü Tarık Tüzünsü, “Sosyal medya ile beraber veri trafiğinde bir patlama oldu. Veriler, benim özel zevklerim, hangi takımı tuttuğum v.b. birçok konuyu içeriyor. Normalde bunlara bilgi çöplüğü deniyordu. Ama artık, benim tuttuğum takımla ilgili bir şirket bir analiz yapıp bana ulaşabiliyor” diyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger